PEYGAMBERLER TARİHİ. SALİH A.S. SEMUD VE SALİH.
Zaman akıyor. Ahkaf söndü. Hicr de bir medeniyet göründü. Hicr Şam ile Hicaz arasında bir yurt burada yaşayanlar milletin adı semud du. Eshabu l hicr onlara bir başka ündü. Semud milleti kayaları oymuş tepelere saraylar ku-oymuştu. Ovalara inmiş saraylar dizmişti. Taş oymacılığı aralarında yürütülen en sanatlı işti.
Semud milleti de putçuydular. Şirk içindeydiler. Putlara taparlardı. ALLAHA Eş koşarlardı kendi soyunda olmayanlara hor bakarlardı. Bunlarda her sapık millet gibi vurguncu soyguncu yol kesici idiler. Taş oymacılığı Semud Milletinin zamanına göre ileri bir sanata sahip güçlü bir toplum olduğuna delildi. Ancak imansızlık bu sağlam toplum yapısında açılmış öldürücü bir delikti. Ahlaki durum delik deşikti. Aslında O medeniyet sağlam inançlı üstün ahlaklı insanlar istedi.
Semud milletinde azgınlık ve ahlaksızlığın önü alınmazsa durum kötüye giderdi. Ve gitmekteydi. Görünüşte ihtişamlı olan Semud medeniyeti içten içe çökmekteydi. Çöküntünün sebebi merkezdeydi kalpteydi. ALLAH derdin dermanını verirdi imansızlık illetinin ilacı Vhıy di. İmansızların hekim i hazik i peygamberdi.
Semud milletinin peygamberi S ALIHTİ. Salşh soyca semud milletindendi. Milleti arasında güvenilir bir İnsan di. Gelecekte kendisinde çok şey beklenen bir yaratıştaydı. Semud milleti Salih i dürüstlüğü iyiliği ve kabiliyeti severdi başa geçirmek istedi. Fakat ALLAH Salih e peygamberlik verdi.
MÜCADELESİ.
Salih a.s. Semud milletine şöyle seslendi. Gerçekten ben size gönderilen güvenilir bir Peygamberim. Artık ALLAHTAN korkun bana itaat edin. Buna karşılık ben sizden bir ücret itemiyorum. Benim ücretim ancak alemlerin Rabbine aittir. Bu ilk davet ilk ilandı. Arkasında ALLAHA İbadet çağrısı vardı.
Salih a.s. da öyle yaptı. Ey kavmim ALLAHA ibadet edin. Ondan başka İlahınız yoktur. Sizi yaratıp orayı imar etmenizi dileyen odur. Öyleyse ondan mağfiret dileyin. Sonrada ona tevbe edin. Doğrusu Rabbim size yakın ve duaları kabul edendir. ALLAHA ibadet edin ondan başka İlahınız yoktur.
İbadet kulu ALLAHA bağlayan ondan ayrılmayan manevi ilgi ibadet varlıkların yaratılış sebebi. İbadet insanın iliklerine işlemiş en kudsi en büyük en vazgeçilmez hissidir. İnsan bu ihtiyacını hak ölçülerle karşıladığı zaman ALLAHA kul olurdu.
Trakya Demokrat Gazetesi sitesinden daha fazla şey keşfedin
Son gönderilerin e-postanıza gönderilmesi için abone olun.