PEYGAMBERLER TARİHİ 4
ADEM .A.S. İLK KADEŞ KANI
Adem A.s. Gittikçe çoğalan ve yer yüzünü yerleşmeye uygun hale getirmeye çalışan neslini ALLAHTAN aldığı emirler yönünde yönetiyordu. Cemiyet hayatı teşekkül etmişti. Hayat devam ediyordu. İnsanın yaratılışında var olan zaaflar çok geçmeden kendini gösterdi. VE Ademin iki oğlu arasında İnsanlık tarihinin ilk adam öldürme kardeş kanı dökme olayı meydana geldi.
Rivayetlerde isimleri Habil ve Kabil olarak bildirilen bu kardeşler arasındaki olayı Kur ani kerim şöyle açıkladı. Onlara ademin iki oğlunu kıssasını doğru olarak anlat. İkisi birer kurban sunmuşlar. Birinin ki kabul edilmiş diğerinin ki kabul edilmemişti. Kurbanı kabul edilmeyen yemin olsun seni öldüreceğim. Deyince kardeşi ALLAH ancak sakınanların takdirnamesini kabul eder. Demişti.
Yarışmadan kaybeden üzülürdü ve kızardı ama bunlarınki rast gele bir yarışma değildi. Yaptıkları ALLAHA kulluktu. Kulluğu kabul edilmeyen suçu kendisinde aramalıydı. Böyle olmadı. Kardeşini sorumlu tuttu. Derin bir nefret ve kıskançlık duydu şeytanlıkça bir hırsla yemin olsun seni öldüreceğim dedi. Bunun hırsına nefretine ve kıskançlığına rağmen ötekinin uysallığı ve temiz yürekliliği ve kendini savunuşu ne kadar dikkat çekiyordu.
ALLAH Ancak sakınanların takdirnamesini kabul eder. Yemin ederim ki eğer sen beni öldürmek için elini bana uzatırsan ben seni öldürmek için el uzatmam. Çünkü alemlerin RABBİ olan ALLAH TAN korkarım. Bu iki kardeşin kişiliğinde Melek ve şeytan kutuplaşması görülmekteydi. Azgınlığından Ademin ve ALLAHIN Sorumlu olduğunu söyleyen gibi kurbanı kabul edilmeyen kardeş de şaşkınlığından kardeşini mesul sayıyordu. Kardeş ise tehditten ve töhmetten değil ALLAHTAN korktuğunu hatırlatmaktaydı. Bu haliyle Ademin varlığına karşı çıkan meleklerin sonunda ALLAHA sığınışlarına eş bir teslimiyet göstermekteydi.
Biri şeytan gibi diretiyor öbürü ALLAHA Yöneliyordu Kabil öğütler dinlemedi. Öldürme kasdını gerçekleştirme yoluna girdi. Fiilen saldırıya geçti. Son anda Habil mütecaviz kardeşine şöyle seslendi. Ben isterim ki sen kendi günahınla benim günahımı da yüklenesin. Böylece cehennemliklerden olasın zalimlerin cezası budur. Her ikisinin de isteği oldu.
Kardeşini öldürmekle nefsine uydu. Ve onu öldürerek zarara uğrayanlardan oldu. Kabil öldürmek istedi ve öldürdü. Habil kardeşinin cezaya uğramasını diledi. Oda oldu. Bu ceza hazreti Muhammed in A.s. dilinde ifadesini şöyle buldu.
Zulmen öldürülen her insanın kanının günahından Ademin ilk oğlunu oğluna bir pay mutlaka ayrılır. Çünkü adam öldürmeyi ilk adet haline getiren odur. Habil ölmüş kabil katil olmuştu. Ortadaki ceset ne olacaktı. Kim nasıl kaldıracaktı. Kabil şaşkındı öldürmekten pişman değil ne yapacağını kestirememekten şaşkındı. Yol göstericisi bir karga oldu ilk ölünü toprağa gömülüşünü ALLAH Kur an da şöyle açıkladı
ALLAH kardeşinin ölüsünü nasıl gömeceğini göstermek üzere yeri eşeleyen bir karga gönderdi. Bana yazıklar olsun kardeşimin ölüsünü örtmek için bu karga kadar olmaktan acizim. Etti ve ettiğine yananlardan oldu. Bu yanma tevbe değil tevbe olsaydı kabul edilirdi.
Yer yüzünde şeytana uyan ilk insan kabil oldu. Babası Adem a.s. ilk peygamber isyan ederek inananlar topluluğundan ilk ayrılanda kabildi. O hakkın karşısında batılı dikecek olan insanların öncüsü olmuş şeytan sıfatında yerini almış.
Çocuklarının dünya hayatını giderek iyiye güzele refaha kavuşturmak için mücadele eden Adem a.s. bundan böyle tevhid mücadelesine de başladı uzun ömrünü böylece tamamladı…
Trakya Demokrat Gazetesi sitesinden daha fazla şey keşfedin
Son gönderilerin e-postanıza gönderilmesi için abone olun.